Monday, June 21, 2010

Mee Tepung Babi

mieinstan

Hati-hati kerana barangkali anda tidak memerhati ingredient pada bungkusan mee segera yang anda beli di dalam atau ketika melancong diluar negeri!
  • rice flour (tepung beras),
  • dehydrated vegetables (sayuran kering),
  • salt (garam),
  • MSG,
  • pork powder (tepung babi),
  • chili powder (tepung cabai),
  • dan spices (rempah-rempah).
Tahukah anda?

Di Indonesia,produk-produk berasaskan binatang babi ini diwajibkan meletakkan logo babiberwarna merah pada bungkusan yang dikeluarkan.

Jadi, sepatutnya di Negara Islam Malaysia yang tercinta ini, pemerintah sepatutnya mewajibkan atau meng'fardhu kifayah'kan supaya melekatkan logo babi berwarna merah jambu di dahi pengusaha yang mengkhianati kaum muslimin dengan memasukkan sumber terlarang ini kedalam makanan dan barangan keperluan mereka.

Jadi,apa pendapat anda?

(Swine Flu : Virus jenis yang serupa sebelumnya pernah menjadi pandemik dunia pada tahun 1918. Virus ini dulu dikenal dengan nama Spanish Flu (Flu Sepanyol). Korban penderita virus pada tahun 1918 sendiri mencecah angka sebanyak 50-60 juta jiwa)

Si Degilkeraskepala: Babi bukanlah sumber penyakit maka kerana itu namanya ditukarkan menjadi H1N1.Ini kerana penyakit itu tidak diketemukan pada si babi itu!

Si Bijaksanasini: Ya,semua babi itu sihat wal a'fiat sahaja.Hidup bahagia dan tidak dihinggapi selsema pun.Seumur hidup saya, tidak pernah seekor babi pun baik dari gembalaan mahupun dari hutan yang bersusuk kurus.Wah semuanya sihat-sihat dan gedempol sahaja.Tapi ingat, iamenjadi penyebab utama pandemik dunia ini kerana tubuh babi sahaja menampung dan merumah 98% bakteria dan asid uric! Hanya 2% sahaja yang terkumuh keluar dari kilang perkumuhannya!

No comments:

Post a Comment

Hantar Aduan Muslim Disini

http://ho.lazada.com.my/SHEKdp

Popular Posts