Wednesday, September 15, 2010

Kubur Pengkhianat Atas Kubah

Ini adalah sebuah keajaiban terjadi sekitar 90 tahun lalu diriwayatkan oleh Syaikh Al-Zubaidi.
Ada orang cuba untuk menghancurkan Kubah Nabi Muhammad (saw) – Masjad Al-Nabawi (Gumbad-e-Khizra)
Namun, ketika salah satu beberapa memanjat kubah untuk memulakan kemusnahan, sebuah kilat tiba-tiba menyambar pendaki itu dan meninggal dunia di tempat tersebut dan tidak ada seorang pun yang mampu mengalihkan tubuhnya dari puncak kubah!
Beliau juga mengatakan bahawa orang yang soleh dari Madinah mendengar suara di dalam mimpinya bahawa tidak ada yang orang dapat mengambil jenazah dari kubah itu sebagai amaran dan peringatan bagi orang-orang yang mungkin memikirkan untuk menghancurkan di masa mendatang!
Akhirnya, mereka memutuskan untuk menguburkan pengkhianat itu pada kubah dan untuk menutupi tubuhnya dengan penutup hijau sehingga tidak akan terlihat oleh orang. Allahu a'lam.
This was a miracle happened around 90 years ago narrated by Sheikh Al-Zubaidi.
A person tried to demolish the Dome of Prophet Mohammad (PBUH) Masjad Al Nabawi (Gumbad-e-Khizra).However, when some one climbed over the dome to start the demolition, a sudden Lightning struck him and the climber died at the spot and no one was able to remove his body from the top of the dome!!!
It was also said that a pious man from Madina heard a voice in his dream that no one can take out the dead body from the Dome and that he should be buried their as a warning and a lesson for those who may think of attempting to demolish it in future!!!
Finally, they decided to bury the man right there on the dome and to cover his body with a green box so it wont be visible to p people.
Allahu A'lam 

No comments:

Post a Comment

Hantar Aduan Muslim Disini

http://ho.lazada.com.my/SHEKdp

Popular Posts