Saturday, August 14, 2010

350,000 Kes Kanser Payudara Di Eropah

REPUBLIKA.CO.ID,BRUSSELS--Sekitar 350,000 kes baru penyakit kanser payudara ditemukan di negara-negara Kesatuan Eropah (EU) dan 130,000 wanita meninggal dunia setiap tahun akibat penyakit itu, demikian pernyataan yang dikeluarkan oleh Komision Eropah (EC) di Brussels, Rabu. Pernyataan tersebut menunjukkan 26 persen kes kanser adalah kanser payudara, dan 17 persen wanita pengidap kanser meninggal dunia setiap tahun karena kanser payudara.

Komision Eropah, badan eksekutif Kesatuan Eropah, menyatakan kurangnya teknologi efektif yang membantu dalam kes kanser menyulitkan diagnosis sehingga kes tersebut tidak dapat dikesan atau berlaku kesilapan diagnosis. Oleh karena itu, pengenalan awal dan diagnosis yang tepat adalah faktor yang amat penting dalam usaha melawan kanser payudara.


FAKTA KANSER PAYUDARA

  • 350,000 kes baru
  • 130,000 mati setiap tahun
Nota reincentre : Pencegahan awal kanser dapat dilakukan dengan menjalani diagnosis saraf. Sel-sel kanser yang aktif dapat dikesan melalui pengamatan saraf. Sila berjumpa dengan perawat-perawat yang berkemahiran dalam bidang diagnosa saraf. ( HPA )

No comments:

Post a Comment

Hantar Aduan Muslim Disini

http://ho.lazada.com.my/SHEKdp

Popular Posts